woensdag 29 mei 2013

494. Gouden helm: 'MP-man'

Zie hier een gouden helm! U ziet geen gouden helm maar een scheerkom? Een bewijs van tovenarij. Don Quichot wist zich beschermd door tovenarij. Zagen de mensen immers een gouden helm, dan zou men zijn ridderhelm zeker willen stelen. Wie wil er nou een scheerkom? De collectie van museum anonymus telt talloze betoverde en goed beschermde meesterwerken! Zoals ook deze scheerkom een meesterwerk is. (nu begrijp ik pas die uitsparing: die is niet door een kanonskogel ontstaan maar bedoeld om tegen de hals aan zetten tegen het morsen tijdens het scheren.) Zelf werd ik door een Duitser tijdens een kampeervakantie MP-Mann genoemd. Mijn gouden helm zag men aan voor een omgedraaide piespot.'MP' kwam goed uit vanwege mijn naam. Ik was een jaar of 5/6, zeg ik er maar voor de volledigheid bij.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten