zondag 13 januari 2013

468. Zonnegod (in Apeldoorn?)


Ooit zag ik deze man  Herman Poole Blount (Sun Ra) optreden in Orpheus (Apeldoorn). Wat herinner ik me van deze charismatische legende? Dat zijn band meer leden telde dan dat er toeschouwers waren en dat ik niet eerder zo iets raars gehoord had. Hij had een flinke reis achter de boeg (ook ik maak er maar een grapje van): hij kwam van Saturnus (Wiki: 'Alabama, 1914') Sinds 1993 is hij dood. Over zijn optreden destijds in Apeldoorn (ergens tussen 1969-1974) kan ik zo 1, 2, 3 niets vinden, laat staan beelden of geluid. Apeldoorn toch? Ik weet het bijna zeker al wist ik toen niet altijd goed waar ik was (heeft niets met drank/drugs te maken). Herman, zo lees ik, 'gebruikte' niet. Wel waren er goddelijke vibraties in Apeldoorn dankzij Sun Ra; dat is beter/mooier. 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten